fbpx
omd-mamaia-constanta
Asociația Delta Dunării, ONG-ul care crescut numărul de turiști în județul Tulcea, prin acțiuni de promovare

martie 30, 2021

asociatia-delta-dunarii-implineste-3-ani

Asociația Delta Dunării împlinește 3 ani, iar rezultatele promovării pe care a făcut-o în tot acest timp se văd în cifre, nu în vorbe goale. În 2018 au fost cu 67% mai mulți turiști decât în anul precedent, iar în 2019 cu 2% în plus față de 2018. Chiar și în 2020, când pandemia de Covid 19 a ținut multă lume în casă, județul Tulcea a atras mai mulți vizitatori, decât s-au înregistrat în 2017, când ONG-ul nu exista. Au fost 3 ani de muncă susținută, în care s-au derulat zeci de proiecte de promovare, din care nu au lipsit nici renumiți jurnaliști sau vloggeri din străinătate, care au povestit lumii întregi ce lucruri minunate au văzut în Delta Dunării și în Dobrogea de Nord.

Asociația Delta Dunării împlinește 3 ani de când promovează județul Tulcea. La mulți ani!

3 ani de provocări, greutăți, dar și foarte multe satisfacții, 3 ani de zâmbete fericite alături de prieteni adevărați.

Ivan Patzaichin Targul de turism”Asociația a apărut ca o necesitate, pe fondul lipsei unei strategii privind promovarea integrată a destinației turistice. În acest context, o parte a industriei ospitalității tulcene a considerat că unitatea îi poate face mai buni, mai rezistenți, mai eficienți și AȘA A FOST. De aici și motto-ul Asociației Delta Dunării – „DOAR UNIȚI SUNTEM MAI BUNI”.

asociatia-delta-dunarii-3-ani-de-proiecteÎn acești 3 ani au existat și contestatari, care nu înțelegeau conceptul de parteneriat public-privat sau esența activității de promovare turistică. Au fost persoane care au încercat să ne atribuie un rol politic, dar mai mulți au fost cei care ne-au apreciat activitatea și care ne-au susținut, indiferent de vremuri sau funcții vremelnic ocupate.biciclete-nautice-tulcea-delta-dunarii-unice-europa-de-estAsociația Delta Dunării, cu pași mărunți, dar siguri, și-a dovedit profesionalismul, rezultatele vorbind de la sine. Cu un buget redus în comparație cu asociații similare din țară, a asigurat destinației turistice o dezvoltare sustenabilă, abordând o promovare bazată pe protejarea patrimoniului natural și cultural al Deltei, definind o nouă formă de turism care înglobează toate caracteristicile eco ale destinației – „TURISMUL DELTAIC”.”, afirmă președintele Asociației de Management al Destinației Turistice Delta Dunării, Cătălin Țibuleac.

Datele statistice dovedesc faptul că Asociația Delta Dunării a promovat cu succes județul Tulcea

În cei trei ani de existență, Asociația Delta Dunării a organizat sau a fost partener în 54 de evenimente, iar destinația turistică a fost promovată prin 1350 articole, reportaje și interviuri în mass media regională, națională și internațională. O activitate cu care nicio instituție sau altă asociație nu se poate lăuda.

KaLaMACHE-cherhana-jurilovca”Analizând datele statistice privind numărul de turiști sosiți în județul Tulcea și evoluția în perioada 2017 – 2020, putem spune că numărul vizitatorilor a crescut foarte mult, ca urmare a strategiei Asociației Delta Dunării de a promova județul Tulcea.

Dacă în 2017 au fost 100.430 turiști, în 2018 numărul acestora a ajuns la 168.055, iar în 2019 s-au înregistrat 168.412 turiști în județul Tulcea. Inclusiv în anul pandemic 2020, Tulcea a atras 119.019 turiști, mai mulți decât în anul 2017, când nu era înființată AMDTDD.

carute in padurea leteaAnul 2020 a reprezentat piatra de încercare în existența asociației, în contextul celei mai mari provocări mondiale. Asociația Delta Dunării și-a dovedit o dată în plus utilitatea, prin asumarea responsabilității de a reprezenta industria ospitalității tulcene în dialogul cu Guvernul României, dar și prin cooptarea ca membru în cele mai reprezentative structuri naționale de turism – ALIANȚA PENTRU TURISM și FEDERAȚIA ASOCIAȚILOR DE PROMOVARE TURISTICĂ DIN ROMÂNIA. Calitatea de membru, inclusiv în Consiliile Directoare ale celor două structuri naționale a asigurat industriei ospitalității tulcene o voce puternică, inclusiv la nivel decizional în turismul din România.

AMDTDD la targul de turism romexpoToate acestea nu s-ar fi putut realiza fără o echipă consolidată, fără membrii și partenerii asociației, fără susținerea comunităților locale, cărora le MULȚUMIM pentru susținere și pentru încrederea acordată. Actuala criză sanitară și economică, dificultățile majore cu care se confruntă industria ne arată încă odată că doar parteneriatul public-privat și asocierea constructivă reprezintă soluția pentru succes și, îndrăznim să spunem lucrurilor pe nume, pentru supraviețuire – „DOAR UNIȚI SUNTEM MAI BUNI”.”, afirmă președintele Asociației Delta Dunării, Cătălin Țibuleac.

Asociația Delta Dunării, o platformă pentru parteneriatul public-privat în turism

Asociația de Management al Destinației Turistice Delta Dunării (AMDTDD) reprezintă unica platformă de parteneriat public-privat la nivelul județului Tulcea. Încă de la constituire, asociația a contribuit activ la dezvoltarea și promovarea destinației turistice Delta Dunării și Dobrogea de Nord, urmărind consolidarea platformei, crearea și promovarea unui produs turistic de vizitare lentă a destinației, bazată pe tradiții, multiculturalitate, gastronomie locală și protejarea patrimoniului natural.

Judetul Tulcea la Targul de turismPrintr-o strategie coerentă, AMDTDD a contribuit major la definirea Deltei Dunării și a Dobrogei de Nord, ca destinație turistică unică în România și Europa. De asemenea, a avut un rol important privind creșterea veniturilor din activitatea de turism, dar și pentru la asigurarea locurilor de muncă stabile și o dezvoltare sustenabilă a turismului în județului Tulcea. În prezent depune și susține eforturi pentru definirea turismului deltaic, brand de destinație, în care ecoturismul să devină prioritatea principală.

padurea-letea-delta-dunarii-cai-salbaticiÎn completarea acestor măsuri, putem menționa efortul continuu de educare a turiștilor, în sensul respectării biodiversității și a înțelegerii a ceea ce reprezintă echilibrul dintre comunitățile locale și mediu. Printr-o promovare eficientă, majoritatea turiștilor au înțeles că Delta Dunării nu este o destinație de week-end și că necesită o vizitare lentă, într-un sejur complet”, am aflat de la președintele Asociației Delta Dunării, Cătălin Țibuleac.

catalin-tibuleac-presedintele-asociatiei-delta-dunarii

Cătălin Țibuleac, președintele Asociației Delta Dunării

Ceea ce a reușit să facă ONG-ul din Tulcea este impresionant și demonstrează faptul că atunci când îți propui să faci lucruri mari și nu ai interese ascunse, reușești. Autoritățile din Constanța nu au fost capabile să realizeze un astfel de parteneriat public-privat, astfel încât litoralul să fie și el promovat.

asociatia-delta-dunarii-3-aniDacă aleșii noștri ar face mai puțină politică și ar fi mai intersați de binele locuitorilor și al localităților, dar și de conservarea și promovarea atracțiilor turistice, aceste proiecte ar avea un impact uriaș, atât la nivel local, cât și național. Dar, ambițiile inutile, lipsa de viziune și indiferența multor politicieni au făcut ca numeroase localități, adevărate mine de aur, să fie lăsate în paragină, în timp ce doar ONG-urile se mai luptă să le scoată la lumină.

La mulți ani și la multe proiecte frumoase, Asociația Delta Dunării!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Urmărește-ne

Te-ar mai putea tenta și…

Litoralul românesc are o nouă stațiune: Mamaia Nord

Litoralul românesc are o nouă stațiune: Mamaia Nord

Astăzi s-a lansat oficial Organizația de Management al Destinației Mamaia Nord. Plaje naturale, largi, cu nisip fin, spațiile de cazare noi sau proaspăt renovate, evenimentele pregătite special pentru sezonul 2024 și o gamă variată de restaurante, toate organizate...

Pin It on Pinterest