fbpx
omd-mamaia-constanta
Podul peste Dunăre de la Brăila, construcția care bate mai multe recorduri în România

ianuarie 25, 2022

podul-peste-dunare-de-la-braila

Așteptat de zeci de ani de către cei care traversează frecvent Dunărea cu bacul, Podul peste Dunăre de la Brăila ar putea fi gata până la sfârșitul anului. Lucrările au fost finalizate în proporție de aproximativ 60% și sute de muncitori lucrează la construcția care face legătura între județele Brăila și Tulcea. Construcția a bătut deja mai multe recorduri în România: este cel mai lung pod suspendat din țara noastră, cel mai scump pod realizat vreodată, cea mai înaltă și, probabil, cea mai mediatizată construcție.

Podul peste Dunăre de la Brăila, al 3-lea cel mai lung pod suspendat din Europa

Podul peste Dunăre de la Brăila va fi cel mai lung pod suspendat din România și al 3-lea din Europa. De asemenea, podul suspendat va fi cea mai înaltă construcție din România și cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în țara noastră.

podul-peste-dunare-de-la-brailaEl va avea aproape 2 km lungime și o înălțime de aproape 200 de metri și va lega regiunile istorice Moldova, Muntenia și Dobrogea.

Deasupra Dunării va fi o porțiune de aproximativ un kilometru de pod, însă, sunt construite și viaducte de acces, drumuri de legătură, intersecții giratorii și 33 de poduri, podețe și pasaje.

podul-peste-dunare-de-la-brailaLungimea totală a traseului Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila este de aproape 24 de kilometri, pe două secţiuni: drumul principal Brăila-Jijila şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin.

Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai scump pod construit vreodată în România

Licitaţia pentru realizarea podului suspendat peste Dunăre a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme – una din Italia şi cealaltă din Japonia.

podul-peste-dunare-de-la-brailaContractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni au fost alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie. Investiţia se ridică la aproximativ 500 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională.

Vestea bună este că, potrivit estimărilor, întregul proiect va fi terminat la sfârșitul acestui an.

Oțelul folosit pentru podul suspendat ar putea înconjura de două ori planeta

Pentru realizarea podului suspendat peste Dunăre se folosesc aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, o lungime suficientă cât să înconjoare planeta de două ori.

podul-suspendat-de-la-brailaPeste 9000 de fire din oțel au fost folosite pentru fiecare deschidere laterală de la Brăila și Jijila. Cele două cabluri formate au o lungime de 2 kilometri fiecare și au fost deja montate pe pod.

podul-suspendat-de-la-brailaGreutatea celor două cabluri este de peste 6.700 tone, iar garanția asigurată de constructorul japonez al cablurilor este de 120 de ani.

Cablurile au un diametru de 60 de centimetri și susțin tablierul metalic cu ajutorul tiranților. Pe fiecare mal, cablurile au fost ancorate în câte un bloc de ancoraj.

podul-suspendat-de-la-brailaFiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. În total vor fi 86 de segmente ale tablierului metalic, care cântăresc în total peste 20.800 tone.

Podul suspendat de la Brăila, probabil cea mai mediatizată lucrare de infrastructură

Încă de la debutul lucrărilor, toți cei interesați de evoluția proiectului au putut vedea fotografii și filmări, atât pe pagina de Facebook dedicată proiectului, cât și pe contul de YouTube.

podul-suspendat-de-la-brailaProbabil, niciodată nu a fost atât de mediatizată o lucrare de infrastructură, iar interesul pentru modul în care este făcută construcția e foarte mare.

Pentru fiecare etapă importantă în realizarea podului suspendat peste Dunăre există fotografii, filmări cu drona și comunicate de presă, toate menite să informeze publicul interesat de evoluția lucrării, iar felicitările celor care văd postările și le apreciază sunt numeroase.

podul-suspendat-de-la-brailaMulți români au spus că sunt mândri că se derulează proiecte mari de infrastructură și la noi în țară și apreciază că este o lucrare impresionantă.

Ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea apelor fluviului în Marea Neagră

Podul peste Dunăre de la Brăila este ultimul înainte de vărsarea Dunării în Marea Neagră. Investiția presupune amenajarea a 23 de kilometri, dintre care 17 vor fi pe teritoriul județului Tulcea, iar deasupra Dunării, podul suspendat va avea o lungime de aproximativ 2 kilometri.

podul-peste-dunare-de-la-braila”Podul va avea trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și de 364,65 m pe malul Tulcea.

De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces, în lungime de câte 110 m fiecare.

Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.

podul-suspendat-de-la-brailaPilonii au 192 m înălțime totală de la partea superioară a fundației și sunt localizați în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări și lift, accesul fiind permis din benzile de întreținere localizate pe ambele părți ale tablierului.

La pilonul Brăila sunt 72 piloți de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloți de 38 metri lungime.

În cadrul Master Planului General de Transport, podul figurează ca parte a Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanța, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei și Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării”, a precizat Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Toate fotografiile din acest articol au fost realizate de fotograful Radu Aramă, care ne-a dat acordul pentru publicarea lor.

8 Comentarii

  1. Calota Elena

    Senzațional articol mulțumesc autorului pentru intenția sa de a ne îmbogăți cunoștințele cu grandioasa realizare a României.
    Mulțumesc mult autorului.

    Răspuns
    • Auris Luca

      Cu multă plăcere! Mă bucur că v-a plăcut.

      Răspuns
  2. Horia Mmihai NICOLESCU

    Desigur, lucrarea si constructorii merita toate laudele. Am insa o intrebare: noi nu avem o traditie in acest domeniu (poduri suspendate), asa ca sunt curios cums-au descurcat constructorii ? Daca s-au descurcat singuri, meritele sunt cu atat mai mari.
    Horia Mihai NICOLESCU

    Răspuns
    • Auris Luca

      Lucrarea este realizată de un consorțiu de firme din Italia și Japonia, iar ei au experiență în realizarea podurilor suspendate.

      Răspuns
  3. Voicu

    Care este greutatea maxima admisa la camioane sau turisme

    Răspuns
  4. Voicu

    Care este greutatea maxima admisa la camioane sau turisme .

    Răspuns
    • Auris Luca

      Nu știu dacă există o greutate maximă.

      Răspuns
  5. tomescu

    Dacă guvernanții n-ar fi jefuit România, s-ar fi putut realiza multe investitii ca acest pod superb.

    Răspuns

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Urmărește-ne

Te-ar mai putea tenta și…

Taxa de dezvoltare și promovare a turismului

Taxa de dezvoltare și promovare a turismului

Serviciul Public de Impozite și Taxe Constanța, informează contribuabilii că, potrivit Capitolului V din Anexa 6 la HCL 339/2023 pentru stabilirea impozitelor si taxelor locale la nivelul municipiului Constanța în anul 2024, cu modificările și completările ulterioare,...

Pin It on Pinterest