Mirela Matichescu, managerul OMD Mamaia Nord și candidat PSD Constanța pentru un mandat în Camera Deputaților, apreciază că România are un potențial turistic uriaș, care, dacă este exploatat corect, poate contribui decisiv la dezvoltarea economică a țării. Mirela Matichescu, fost secretar de stat în Autoritatea Națională pentru Turism, afirmă că proiectele strategice prin care poate fi valorificat potențialul județului Constanța, pot fi implementate doar cu o echipă unită și bine pregătită.
Ce îi lipsește României pentru a atrage mai mulți turiști străini, așa cum se întâmplă în Bulgaria?
„România are un potențial turistic imens, dar se confruntă cu probleme legate de infrastructură și promovare. Bulgaria a excelat prin pachete turistice accesibile și printr-o strategie unitară de promovare, aspecte pe care România trebuie să le îmbunătățească. Este nevoie de o viziune clară, care să integreze toate regiunile turistice într-o strategie națională, astfel încât să putem oferi experiențe competitive la nivel european. Promovarea eficientă, transportul și accesibilitatea trebuie să devină priorități”, a declarat pentru Discover Dobrogea, candidatul PSD Constanța pentru un mandat în Camera Deputaților, Mirela Matichescu.
Care sunt proiectele prioritare pe care le veți propune pentru dezvoltarea turismului?
„În Mamaia Nord, accentul va fi pus pe extinderea sezonului turistic și pe diversificarea activităților pentru turiști. Vor fi dezvoltate spații pentru divertisment, curățenie, siguranță și infrastructură de parcare. De asemenea, colaborarea cu investitorii locali este esențială pentru a asigura servicii de înaltă calitate. Aceste măsuri vor contribui la creșterea atractivității stațiunii pentru turiștii români și străini”, am aflat de la Mirela Matichescu, managerul OMD Mamaia Nord.
Are nevoie România de bugete mai mari pentru promovarea turismului?
„Da, fără îndoială. Promovarea eficientă necesită bugete considerabile, mai ales pe piețele internaționale. Pentru rezultate notabile, bugetele ar trebui să fie aliniate cu cele ale țărilor concurente, precum Bulgaria sau Grecia, care alocă sume consistente. Fondurile trebuie direcționate strategic către piețe țintă și campanii digitale care să evidențieze unicitatea destinațiilor românești”, a mai spus fostul demnitar în Autoritatea Națională pentru Turism, Mirela Matichescu.
Cum pot OMD-urile să colaboreze pentru a crea produse turistice atractive?
„OMD-urile trebuie să colaboreze pentru a integra diversele oferte turistice într-un produs complet, promovând experiențe diverse. Prin conectarea litoralului cu turismul montan, rural și cultural, se pot dezvolta rute tematice și oferte complementare. În Dobrogea, accentul poate fi pus pe valorificarea primoniului istoric și natural, atracțiile gastronomice și festivalurile locale”, este punctul de vedere al Mirelei Matichescu.
Ce este de făcut pentru a promova traseele turistice din Dobrogea?
„Crearea unor rute tematice bine definite și promovarea lor intensă pe platforme internaționale sunt esențiale. Dobrogea are un patrimoniu unic – de la Delta Dunării la cetățile antice. Investițiile în semnalizare, digitalizarea informațiilor turistice și implicarea comunităților locale sunt pași importanți pentru creșterea vizibilității regiunii.
Constănțenii sunt partenerii noștri în dezvoltarea turismului. Îi invit să fie ambasadori ai ospitalității și să sprijine inițiativele care pun în valoare frumusețile zonei. Proiectele mele de suflet vizează transformarea litoralului într-un loc primitor, cu facilități moderne și evenimente vibrante, care să atragă turiști pe tot parcursul anului”, a mai spus Mirela Matichescu, candidatul PSD Constanța pentru un mandat în Parlamentul României, la alegerile care vor avea loc pe 1 Decembrie, de Ziua Națională a României.
CMF 11240017
0 Comentarii