fbpx

VEO Worldwide Services este o companie europeană de clearance, cu peste 15 ani de activitate, prezentă de 7 ani și în Constanța. Rezultatele foarte bune ale echipei din Constanța i-au determinat pe reprezentanții VEO să achiziționeze un nou sediu anul acesta și vor recruta încă 100 de persoane cunoscătoare de limbi străine.

VEO Worldwide Services, multinaționala care se dezvoltă de la un an la altul

Compania VEO a fost înființată în urmă cu peste 15 ani, iar astăzi are peste 900 de colaboratori, atât în domeniul comerțului, cât și în servicii suport. Multinaționala are 13 sedii în 6 țări, angajați care vorbesc 27 de limbi străine și peste 25 de proiecte internaționale dintr-o gamă largă de expertiză și de domenii de activitate. Business-ul VEO este centrat pe achiziții, deoarece acestea ghidează expansiunea companiei, care, în prezent, a ajuns la o valoare a achizițiilor de 150 de milioane de euro.

veo-constanta

”VEO a luat naștere în urmă 15 ani, într-un apartament, cu doi colaboratori. A început cu servicii suport, respectiv contabilitate, controlling și IT, pentru partenerul nostru francez. Ușor, ușor, VEO și-a extins domeniile de activitate și a dezvoltat o arie de business în comerț. Așa a devenit o companie de clearance, pentru că, astăzi, cu asta ne identificăm.

Suntem o companie de clearance B2B, avem ca partener Grupul NOZ, înființat în urmă cu 45 de ani, care are în prezent 315 magazine pe teritoriu Franței și 14 platforme logistice proprii și dorim să devenim lider mondial în destocaj”, spune Olga Banița, membru Board, director Controlling în VEO.

Clearence-ul este un concept mai puțin cunoscut în România

Companiile de clearance, cum este și VEO, le oferă soluții furnizorilor, atunci când aceștia nu își mai pot valorifica mărfurile pe piața tradițională.

”Veo Worldwide Services are ca domeniu de activitate destocajul sau clearance, adică valorifică stocurile nevândute ale furnizorilor din 34 de țări din Europa.

Noi le oferim furnizorilor soluții pentru a-și diminua pierderile, astfel încât să își poată continua activitatea și să nu rămână cu marfa blocată. Asta înseamnă destocajul și aici intervin buyerii VEO. Cel mai important lucru este să identificăm problema furnizorului, pentru a-i oferi o soluție adaptată”, afirmă Olga Banița, membru Board, director Controlling în VEO.

VEO Constanța și-a deschis un nou birou și face recrutări

VEO și-a deschis în Constanța al treilea sediu comercial din România, în anul 2015, după cele din Iași și Brașov. Echipa din Constanța și-a propus să își dubleze anul acesta valoarea achizițiilor înregistrată în 2021 și să construiască, în viitor, noi sedii comerciale.

academia-dare-constanta

”Sediul din Constanța a avut în 2021 cea mai mare evoluție, respectiv cea mai mare creștere în volum de achiziții. Anul trecut am avut un buyer senior din Constanța, care s-a clasat pe locul 4, respectiv în top 5 ca valoare a achizițiilor și a dus valoarea de achiziție la aproximativ 4 milioane de euro.

În 2022 am cumpărat o nouă clădire în Constanța, pe B-dul Ferdinand nr. 53, pentru că sediul din oraș are rezultate bune și este într-o evoluție ascendentă, iar noi ne dorim să rămânem aici și să ne creștem echipele, performanța și rezultatele, pentru că acesta este un proiect pe termen lung, nu unul temporar.

În Constanța, căutăm vorbitori de limbi străine, mai precis de turcă, italiană, spaniolă și portugheză, pentru că vrem să vorbim pe limba furnizorilor din toată Europa.

Sediul din Constanța a avut o evoluția foarte bună. În anul 2015, valoarea achizițiilor a fost de 1,5 milioane de euro, iar în 2021 a depășit 20 de milioane. Anul acesta, în doar primele 6 luni am ajuns la valoarea achizițiilor din 2021, ceea ce înseamnă că ne vom dubla rezultatele în Constanța.

veo-constanta

Căutăm permanent colaboratori care vor să-și construiască o carieră la noi, oameni pasionați și dornici de evoluție. Cei mai buni manageri pe care îi avem astăzi, au început la noi ca surse, prospectori, după care au evoluat în buyeri, apoi în manageri de echipă și sunt cei care au în prezent cele mai bune rezultate.

Ei se identifică cu conceptul nostru, sunt pasionați de călătorii, vor să descopere, vor să își folosească bagajele de cunoștințe, pentru că acest job nu este doar despre a suna un furnizor, ci și de a oferi o soluție completă la problema lui și de a negocia cu el.

Celor care doresc să ni se alăture, le transmitem că pe 17 și 18 iunie avem unul dintre evenimentele noastre de recrutare, iar cei interesaţi pot aplica pe site-ul Veo”, a precizat Olga Banița, membru Board, director Controlling în VEO.

Profilul candidatului care dorește să lucreze la VEO

Candidații care doresc să se angajeze la VEO trebuie să fie sociabili, comunicativi și vorbitori de limbi străine la nivel avansat. Studiile superioare nu reprezintă o condiție obligatorie pentru angajare, însă cunoașterea unei limbi străine este esențială, deoarece, fiecare buyer va lucra cu furnizorii dintr-o anumită țară și își va concentra atenția pe aceștia.

companie-multinationala-constanta

„Ne dorim să avem persoane dinamice, comunicative, dornice să evolueze, cu sau fără experiență în domeniul comerțului, pentru că avem o Academie DARE în care îi pregătim.

În 2022 ne dorim să recrutăm minimum 100 de angajați, de buyer prospectori, pe lângă cei 74 pe care îi avem deja”, am aflat de la Elena Dumitru, partener DARE.

Angajații VEO sunt pregătiți în Academia DARE, într-un mediu real de business

Cei care ajung să fie pregătiți în Academia DARE, nu trebuie să aibă anumite competențe, ci atitudine. Candidații trebuie să își dorească să se dezvolte și să își construiască o carieră, să le placă să călătorească și, foarte important, să vorbească o limbă străină. Într-o singură lună, în Academia de training DARE, candidații învață toate activitățile și, apoi, timp de 5 luni lucrează cu furnizori reali, împreună cu un coach și au posibilitatea să pună în practică toate cunoștințele pe care le-au acumulat. După 6 luni, angajații VEO sunt deja autonomi și reușesc să aibă performanțe.

academia-dare-constanta

”Ceea ce facem noi diferit, ca academie, este că formăm viitorii prospectori, buyeri sau specialiști în achiziții internaționale în domeniul destocajului, într-un mediu real de business. Noi nu facem o formare într-un mediu artificial, iar acesta este unul dintre avantajele noastre.

Ne-am propus în acest an să avem 42 de evenimente de recrutare, în cadrul cărora promovăm compania, promovăm acest job, le dăm posibilitatea celor care nu cunosc foarte bine domeniul să îl afle încă înainte de a intra și a se angaja. În acest sens, lucrăm cu 18 coach și traineri certificați.

VEO-Constanta

În Constanța avem 4 coach și traineri, iar expertiza pe care aceștia au acumulat-o este specializată, sunt oameni care au crescut în VEO, care s-au format făcând această meserie și apoi s-au dezvoltat în zona formării.

Noi oferim perspectiva carierei, nu doar un loc de muncă pentru astăzi sau pentru un an. DARE pregătește buyeri care să rămână pe termen lung în compania VEO. Suntem în Constanța din 2015, sediul acesta nou este dovada că dorim să creștem, iar faptul că investim și ne-am propus să devenim lideri globali reprezintă suficiente dovezi privind stabilitatea companiei.

Cele 10 roluri reprezintă o carieră sau o traiectorie pe care noi o oferim unui om care intră în Academia DARE. Din prima zi în care intră în academie, candidatul primește salariu și în 6 luni are posibilitatea să învețe să facă acest job, iar alături de coach și trainerii DARE să își dea seama dacă aceasta este cu adevărat misiunea lui sau acea profesie pe care și-a dorit să o facă toată viața și cu care vrea să își formeze o carieră”, spune Elena Dumitru, partener DARE.

Salarii motivante și bonusuri atractive pentru angajații VEO

Salariile la VEO diferă foarte mult. Unul dintre buyerii de top din Constanța a reușit să obțină un bonus de 5000 de euro, pe care și-l poate asigura de la o lună la alta, în funcție de valoarea achizițiilor.

”Nu avem salarii identice, pentru că ele pot diferi și în funcție de de limba vorbită sau experiența candidaților. Putem să avem un candidat junior fără experiență și vorbitor de engleză sau putem să avem un candidat cu foarte multă experiență, vorbitor de turcă sau de germană.

Astăzi, cei mai mulți dintre buyerii noștri ating sistemele variabile și, astfel, ei ajung să își dubleze sau mai mult, remunerația lor fixă, la care se adaugă pachetele de beneficii.

În plus, mare parte din timp, colegii noști sunt plecați în călătorii în străinătate, în interes de business. Toate cheltuielile, de la transport și cazare, până la diurnă sunt acoperite de VEO. Angajații noștri sunt foarte mobili și călătoresc în toată Europa, chiar și Asia”, spune Elena Dumitru, partener DARE, responsabil pe zona de recrutare, selecție, formare și coaching pentru candidați.

George Ș.: VEO ne oferă dezvoltare personală și o experiență care ne ajută în viitor

În cadrul turului pe care l-am realizat în noul sediu VEO Constanța de pe B-dul Ferdinand nr. 53, am discutat cu unul dintre angajați. George Ș. este manager comercial pe partea de spaniolă și engleză, e constănțean și se află de 3 luni în perioada de pregătire.

george-sapera-angajat-veo-constanta

”Pentru mine este o schimbare pe partea de vânzări, după ce, timp ce 5 ani am lucrat într-un alt domeniu. VEO este una dintre puținele multinaționale care există în Constanța și ne oferă o dezvoltare personală, un domeniu nou, o experiență care ne va ajuta pe viitor. Am terminat Facultatea Management de Business, însă aproape 6 ani am lucrat într-un alt domeniu, dar am venit aici și folosesc ceea ce am studiat și vreau să pun în aplicare, să mă dezvolt pe partea de business”, a precizat pentru Discover Dobrogea, George Ș.

La VEO Constanța lucrează și cetățeni străini stabiliți în România

VEO nu face discriminări când vine vorba de angajare și de dreptul la muncă. La sediul din Constanța sunt și cetățeni străini care vorbesc limbile necesare în site, respectiv italiană, spaniolă, portugheză, engleză sau turcă. Ei pot fi angajați legal, dacă au rezidență în România, cu drept de muncă.

companie-multinationala-constanta

”Avem în Constanța angajată o femeie care este din Brazilia, căsătorită cu un român și este buyer pe Portugalia. Tot la sediul din Constanța este și cetățean egiptean, care doar ce a terminat training-ul și este în coaching pe engleză.

Dacă există cetățeni ucraineni în Constanța, vorbitori de limbile de care avem nevoie, găsim pentru ei o soluție, cu mare plăcere. Noi avem în Lviv, Ucraina, 53 de angajați. Momentan, mare parte din ei sunt la sediul nostru din Polonia, iar alții lucrează la Iași sau în București”, a afirmat Claudia Niculae, Site Manager VEO Constanța.

Viziunea VEO – Zero Risipă

No Waste este viziunea VEO, un concept dezvoltat atât în aria de business pentru toate genurile de produse, cărora li se dă o nouă șansă, dar se regăsește și în comportamentul sau activitățile angajaților.

veo-no-waste-zero-risipa

”În cazul mărfii pe care noi o cumpărăm și o revindem, practic, dăm o nouă șansă acelor produse. Viziunea no waste nu se limitează, însă, doar la nivelul de business legat strict de mărfuri, ea ne ghidează în tot ceea ce facem astăzi.

No waste nu este un termen pe care îl spunem numai clienților care vin să ne caute marfa în magazine sau doar furnizorilor noștri.

Am dezvoltat acest demers de combatere a risipei și în cultura noastră organizațională. Zero Risipă este un concept pe care îl folosim în sediile noastre, în stilul nostru de viață, iar toate activitățile și team-building-urile le organizăm în direcția aceasta”, am aflat de la Olga Banița, membru Board, director Controlling în VEO.

Leave a Reply

Pin It on Pinterest