N-ai cum să nu-i iubești pe oamenii care pun suflet în acțiunile lor și se implică pentru binele comunității. Sunt pe cale de dispariție cei care nu au interese ascunse și nu se gândesc doar la profit. Ei bine, Asociația de Management al Destinației Turistice Delta Dunării este un exemplu în acest sens, cu atât mai mult cu cât se bucură de sprijinul autorităților locale și județene. O asociație care nu are nici un an de la înființare, dar a reușit să promoveze cu succes turismul în județul Tulcea, iar acesta este abia începutul. Tradiții, agricultură, meșteșuguri, gastronomie, atracții, cultură, istorie și atragerea turiștilor în destinație în orice anotimp, toate sunt luate în calcul, iar strategia pe care o adoptă președintele AMDTDD, Cătălin Țibuleac pentru un turism de calitate în Delta Dunării și în Dobrogea de Nord a dat roade. În ultimii 30 de ani, regiunea nu a primit mai mulți vizitatori decât în 2018, iar asta spune multe.

La AMDTDD se lucrează 24 de ore din 24

Proiectele mari se realizează cu multă muncă, iar echipa AMDTDD lucrează la foc continuu. Nu concurează cu nimeni și nu vrea să demonstreze nimănui nimic, dar, când gândești pozitiv și constructiv, ideile vin în permanență, astfel că membrii asociației au descoperit rețeta succesului în promovarea turismului. Nu vă ascund că nu lipsesc piedicile, iar reacția negativă a anumitor primari ori agenți economici din județul Tulcea sau a politicienilor care nu înțeleg ce urmărește Țibuleac, nu îi descurajează pe cei din asociație, ci îi determină să vină cu mai multe proiecte, mai frumoase și îndrăznețe. În ziua de astăzi, este greu să crezi că există și persoane care nu sunt sufocate de interese și vor ca un județ să evolueze, chiar dacă pentru asta lucrează în regim de voluntariat. Ei bine, se poate, iar AMDTDD a demonstrat acest lucru și nu se oprește aici. Probabil, doar în vremea comunismului s-au mai bucurat localitățile din Tulcea de atâta promovare.

Rețeta de succes a promovării unei destinații turistice

”Nu ne propunem să creștem numărul de turiști, problema care se pune este să menținem procentul de anul trecut, dar să creștem calitatea serviciilor și a vizitării destinației. Tocmai de aceea, împreună cu Consiliul Județean Tulcea și cu mediul de afaceri am discutat despre crearea unui brand al destinației. Acesta va defini calitatea produsului turistic din județul Tulcea, începând cu zona de cazare și terminând cu zona de transport și cea de ghidaj turistic, intercalate cu gastronomia și cu produsele tradiționale. Toate aceste elemente vor defini calitatea destinației în ansamblul ei”, afirmă președintele AMDTDD, Cătălin Țibuleac.

Mancare traditionala TulceaEl a precizat că în primul an, asociația s-a concentrat în principal pe promovarea la nivel național și pe construirea unui produs turistic bazat pe tradiții și multiculturalitate, în echilibru cu biodiversitatea. Ei bine, în 2019 și-a propus să promoveze județul Tulcea la nivel internațional. ”Vom construi și consolida produsul turistic și vom ieși cu el pe piața națională și internațională, pentru a aduce plusvaloare atât în zona comunităților locale, cât și în dezvoltarea și promovarea turismului la nivel general, în județul Tulcea”, spune Cătălin Țibuleac.

Jurnaliștii dau o mână de ajutor AMDTDD

AMDTDD promovare turismCătălin Țibuleac a înțeles din start că singur nu poate să își facă proiectele cunoscute, iar soluția pe care a găsit-o a fost să organizeze infortrip-uri cu jurnaliștii români sau străini. Strategia lui a funcționat și așa se face că numărul turiștilor care au înnoptat în Delta Dunării și Dobrogea de Nord a crescut în primele 10 luni ale anului trecut, cu 77%, comparativ cu 2017. Informațiile se propagă mult mai repede pe plan intern și extern, când cei care vizitează destinația turistică vorbesc despre ceea ce văd și realizează o mulțime de fotografii, articole și reportaje în locurile spectaculoase prin care se plimbă.

Susținerea artiștilor populari din Tulcea, o strategie a AMDTDD

Mesteri populari TulceaMeșterii populari sunt promovați cu orice ocazie de către reprezentanții asociației. Ei sunt încurajați și sprijiniți să participe la târguri, pentru a-și face cunoscute produsele pe care le realizează. Tocmai acest ajutor, această mână care li se întinde localnicilor pentru a le fi bine tuturor, m-a impresionat la reprezentanții Asociației de Management al Destinației Turistice Delta Dunării. Nu sunt deloc egoiști sau răutăcioși, în schimb, preferă să fie uniți pentru a răzbate într-o economie de piață dificilă. Construiesc o comunitate puternică, în care toată lumea să o ducă bine.

Iarna în deltă, o nouă abordare turistică

Iarna in Delta DunariiCine s-ar fi gândit că își poate petrece vacanța în localitățile din județul Tulcea, pe timpul iernii? Eu, recunosc, nu mi-ar fi trecut prin cap. Pentru a demonstra cât de frumos este în sezonul rece în Delta Dunării și în Dobrogea de Nord, AMDTDD a organizat în perioada 12-14 ianuarie 2018 un infotrip în câteva localități. Cu această ocazie, jurnaliștii au avut posibilitatea să afle cum petrec credincioșii pe stil vechi Revelionul, cum pregătesc gospodinele hramul la biserica din Sarichioi sau cum se dau copiii cu patinele pe Lacul Razim, înghețat tun. A fost o excursie inedită și am aflat că este mult mai impresionantă delta decât o regiune montană în care mergem, de regulă, în vacanța de iarnă și nu mai reprezintă o noutate pentru noi. Tulcea are de oferit peisaje spectaculoase, de care, doar localnicii se bucură, în lipsa turiștilor.

Iarna in Delta Dunarii”Vizitarea deltei pe timp de iarnă, le oferă turiștilor o nouă perspectivă. Nu mai există  multă vegetație, dar se poate face vizitarea în adâncime, în zone care pe timpul verii nu sunt vizibile sau sunt greu accesibile. Munții Măcinului sunt la fel de frumoși ca Munții Bucegi. Le recomand tuturor să viziteze Valea Fagilor și vă asigur că nu veți rămâne dezamăgiți de ceea ce o să găsiți acolo. S-au dezvoltat pensiuni în acea zonă, pot fi făcute deplasări cu sania trasă de cai, pe canalele înghețate din deltă dar și din zona continentală. Enisala, de exemplu, are canale și Lacul Razim, care îngheață și pe care se pot practica patinajul artistic sau pescuitul la copcă. Sunt multe activități care pot fi făcute în această perioadă în Delta Dunării și în Dobrogea de Nord”, spune președintele AMDTDD, Cătălin Țibuleac.

Crăciunul și Revelionul pe stil vechi

Localitățile Sarichioi și Jurilovca, unde sunt mulți etnici ruși lipoveni, reprezintă locul ideal în care credincioșii de rit vechi, dar nu numai ei, pot petrece sărbătorile de iarnă. Peisajele de poveste, veselia și ospitalitatea gazdelor, bucatele tradiționale și farmecul locurilor îi încântă pe cei care ajung în județul Tulcea pe timpul iernii. În infotrip-ul despre care vă povesteam, am vizitat mai multe unități turistice, cu gazde vesele și primitoare, printre care Pensiunea ”Anastasia” din Jurilovca și ”Casa Pescarilor” din Lunca. De asemenea, am participat la Revelionul pe stil vechi, la Pensiunea ”La Cupric” din Sarichioi, unde ne-am distrat pe cinste. Muzica bună, veselia rușilor lipoveni și dansurile tradiționale ale localnicilor ne-au încântat și oricât de cârcotaș ar fi un turist, pur și simplu nu are cum să nu se simtă bine.

De la președintele Asociației de Management al Destinației Turistice Delta Dunării, Cătălin Țibuleac, am aflat că, din totalul locurilor de cazare, aproximativ 30% sunt deschise și iarna. El a precizat că de Crăciun și de Revelionul pe stil nou, agenții economici au avut un grad de ocupare de aproximativ 90%. El a precizat că lucrurile sunt puțin diferite în privința Crăciunului și Revelionului pe stil vechi, pentru că este o altfel de sărbătoare. Turiștii români nu sunt obișnuiți să acceseze un produs turistic de acest gen, care se adresează mai mult credincioșilor de rit vechi. Au existat însă, multe cereri din zona Izmail, astfel că ucrainenii au venit anul acesta să petreacă sărbătorile pe vechi în Delta Dunării, în județul Tulcea, în loc să meargă în Vrancea sau în Prahova, așa cum procedau până acum.

Gastronomia locală, adusă la nivel de mare artă

Mancaruri traditionale TulceaCârnați, musaca, borș, zacuscă, chiftele, sarmale, tochitură și orice altceva ne trece sau nu prin cap, toate preparate din pește, sunt gătite cu mult simț de răspundere de către femeile din județul Tulcea. Am observat că pur și simplu le pasă de turiști, vor ca aceștia să plece mulțumiți și au grijă să nu le lipsească nimic. Iar când te întâmpină la intrare cu muzică tradițională, te gândești că nicăieri nu e mai bine decât în țară, iar lipovenii din Delta Dunării și Dobrogea de Nord parcă îi întrec pe toți, când vine vorba de ospitalitate.

Proiectele AMDTDD pentru anul acesta

”În 2019 avem în vedere să demarăm construcția unei platforme online, construită pe detalii, care să asigure o vizitatorului o informare corectă și rapidă, astfel că va putea accesa destinația turistică de pe telefonul mobil sau de pe tabletă. Vor fi prezentate mijloacele de transport, punctele de asistență medicală sau mijloacele de ghidaj. Turiștii vor putea vedea în timp real zonele pe care le vizitează și istoria acestora. Aplicația trebuie integrată în complexul de măsuri care vor fi luate la nivel județean”, spune cu modestie Cătălin Țibuleac.

Viitorul sună bine pentru județul Tulcea. Președintele AMDTDD va aduce aproximativ 10.000 de turiști chinezi anul acesta în destinația turistică Delta Dunării-Dobrogea de Nord. Culmea este că această creștere a numărului de vizitatori a avut efecte la nivelul întregii economii din Tulcea. Inclusiv agricultorii din Sarichioi și Jurilovca au spus că și-au vândut toate legumele direct de pe câmp, fără să mai fie nevoiți să le ducă la piață. Ei bine, asta înseamnă să ai o strategie integrată pentru dezvoltarea turismului. Mi-aș dori ca reprezentanții tuturor județelor să urmeze exemplul Asociației de Management al Destinației Delta Dunării și să dezvolte zonele pe care le conduc, din dragoste față de ele, de localnici și de turiști, nu conduși de interese obscure. Voi reveni cu detalii în articolele viitoare, despre atracțiile turistice din regiune, care nu sunt deloc puține.

Share

Leave a Reply