Sesizarea formulată de reprezentații Forța Dreptei și ai altor partide, privind legea care permite monopolul în transportul interjudețean și concurența neloială, a fost admisă, pe 5 noiembrie 2024, de Curtea Constituțională, care a declarat acea lege ca fiind neconstituțională.
„Această decizie a confirmat ce au susținut parlamentarii de la Forța Dreptei, respectiv faptul că transportul trebuie reglementat în interesul oamenilor, nu al operatorilor privilegiați. Știu, astfel de chestiuni sunt trecute rapid cu vederea în aceste momente electorale, însă personal cred că pentru asta eu am primit votul dumneavoastră în 2020.
Și chiar dacă mai avem mai puțin de o lună din acest mandat, pe 13 noiembrie 2024, am depus o inițiativă legislativă prin care propun următoarele:
- Reglementarea transportului interjudețean ca «serviciu public», conform regulamentelor europene.
- Organizarea traseelor prin licitații transparente, cu criterii clare de tarifare, calitate și siguranță, pentru protecția consumatorilor și a pieței concurențiale.
- Complementaritatea între transportul rutier și cel feroviar, pentru o mobilitate sustenabilă.
- Garantarea accesului la transport pentru comunitățile izolate și pentru cei care depind de aceste servicii – elevi, profesori, angajați sau persoane vulnerabile”, afirmă parlamentarul constănțean Bogdan Bola, de la Partidul Forța Dreptei.
Ce aduce nou propunerea Forța Dreptei Constanța:
- Asigură „tarife accesibile” și programe clare de transport pentru cetățeni.
- Creează un cadru în care rutele nerentabile, dar esențiale, să fie susținute ca parte a unui serviciu public.
- Pune accent pe calitatea și siguranța transportului, impunând criterii tehnice și de mediu moderne.
- Respectă decizia CCR și principiile economiei de piață, eliminând monopolurile și favorizările nejustificate.
„Un obstacol major: PSD și PNL – deși am solicitat procedură de urgență pentru adoptarea acestui proiect, PSD și PNL se pregătesc să respingă această solicitare. Mai grav, există intenția de a emite o ordonanță de urgență care nu ar ține cont de decizia CCR, perpetuând astfel problemele de pe piața transportului interjudețean.
Ce înseamnă, de fapt, liberalizarea haotică propusă de PNL și PSD? Fără o reglementare clară, multe trasee considerate nerentabile riscă să fie abandonate. Acest lucru ar lăsa comunități întregi – mai ales acolo unde nu există transport feroviar – fără alternative de transport. Nu putem permite ca mobilitatea oamenilor să fie sacrificată pe altarul câștigurilor de moment ale unor operatori!
De ce contează acest proiect? Transportul interjudețean reglementat ca serviciu public înseamnă șanse egale, acces la educație, sănătate, locuri de muncă și participare la viața socială pentru toți cetățenii României. Este un pas înainte pentru modernizarea țării și protejarea interesului public.
Vă invităm să susțineți această inițiativă legislativă și să spunem împreună *NU* unei ordonanțe care ignoră decizia CCR și interesele cetățenilor!”, afirmă Bogdan Bola, deputat în Parlamentul României, din partea Partidului Forța Dreptei filiala Constanța.
CMF: 11240022
0 Comentarii