Lucrările derulate de AZL pentru modernizarea Portului Sulina vor fi gata până la sfârșitul anului 2025

octombrie 20, 2025

Lucrări modernizare Portul Sulina AZL

Cele două proiecte care se derulează pentru modernizarea Portului Sulina, se apropie de finalizare. În prezent, stadiul de implementare pentru proiectul din perimetrul Zona Liberă este de 85%, iar pentru Cap Mol – Bazin Maritim, de 94%, astfel că, până la sfârșitul anului 2025, ambele proiecte derulate de Administraţia Zonei Libere din Sulina vor fi terminate. Valoarea investiției este de peste 220 de milioane de lei, finanţare din fonduri europene, pentru modernizarea infrastructurii portuare și tranformarea Portului Sulina într-un hub modern. După finalizarea celor două proiecte, în portul modernizat de la Sulina se va putea face transbord din navele de mare capacitate, în barje.

Modernizarea Portului Sulina este importantă și pentru dezvoltarea orașului

Potrivit calculelor făcute pentru studiile de oportunitate realizate de AZL cu ajutorul Băncii Europene de Dezvoltare și Investiții, pentru noul Port Sulina ar trebui asigurate aproximativ 300 de locuri de muncă.

Modernizare Port Sulina AZL

„Sunt foarte mulți oameni care vor să se întoarcă acasă, în Sulina, astfel că se va găsi forță de muncă pentru noua investiție. Sulina îți ofertă liniște, Marea Neagră și Delta, hrană sănătoasă, iar dacă vor avea locuri de muncă aici, mulți vor fi bucuroși să vină acasă.

Volumele de mărfuri vor aduce foarte mulți bani – din concesiune, din operare, din taxele de transport.

În prezent, traficul de mărfuri la Sulina este foarte mic, aproape de zero – în general sunt aduse mărfuri alimentare, în perioada sezonului estival.

Important este că, la finalizarea acestor investiții, o să reușim să așezăm din nou Sulina pe harta traficului naval. Sunt două investiții majore pentru comunitatea din Sulina, pentru județul Tulcea, pentru țară.”, a declarat pentru Discover Dobrogea, directorul general al Administrației Zona Liberă Sulina, Dragoș Ioniță.

Investițiile realizate de AZL vor transforma Portul Sulina într-un important nod de transbordare

Portul modernizat va deveni un important nod de transbordare între navele fluviale şi maritime, inclusiv cele de până la 40.000 dwt. Astfel, va facilita transportul de mărfuri din România, Moldova şi Ucraina către pieţele din Africa, Orientul Mijlociu şi Asia.

Dragoș Ioniță director AZL Sulina

„Activităţile portului vor fi susţinute de o reţea de transport care va colabora cu porturile din Izmail, Reni, Giurgiuleşti, Galaţi şi Brăila, urmând să asigure, astfel, o conectivitate optimă în regiunea Dunării.

Investițiile pentru modernizarea portului sunt făcute de Administrația Zonei Libere Sulina, cu ajutorul Consiliului Județean Tulcea, care a oferit cota de cofinanțare de 2% din întreg proiectul și, cu titlu de împrumut ne-a oferit banii pentru TVA, pe care îi recuperăm și îi dăm înapoi.

Toate taxele vor ajunge la bugetul Administrației Zonei Libere Sulina. Am identificat posibilitatea să cooptăm companii care să aibă sediul social în Sulina, pentru ca, o parte din taxele și impozitele pe care trebuie să le plătească către bugetul de stat, să rămână și la Primăria Sulina, deoarece are un buget foarte mic”, a afirmat pentru Discover Dobrogea, Dragoș Ioniță, directorul general al AZL Sulina.

Valorile de trafic vor crește foarte mult în Portul Sulina

Reprezentanții Băncii Europene de Dezvoltare și Investiții au angajat experți cu o vastă experiență, care au realizat un studiu de fezabilitate potrivit căruia, valorile de trafic vor crește foarte mult în Portul Sulina.

Lucrări modernizare Port Sulina

„Aceste valori sunt legate strâns și de o investiție, nu foarte mare, pe care o așteptăm de la Ministerul Transporturilor prin Administrația Fluvială a Dunării de Jos, pentru aducerea Barei Sulina la cota de 11 m.

S-au făcut, deja, evaluările topo, hidro și expertizele. Structura existentă suportă dragajul până la 11 metri, care ne va permite să intrăm cu nave de până la 35.000 de tone DWT. În momentul de față, pe canal intră nave de maximum 7.500 de tone sau pot fi mai mari, dar neîncărcate la capacitatea maximă.

Dunărea, canalul din Bară până în Portul Sulina, ne oferă adâncimile necesare și vizăm să efectuăm transport aici. Fluxul de mărfuri este Galați – Brăila – Giurgiulești – Ismail – Orlovka, toate având conexiuni rutiere și CFR.

Important este să avem volume de mărfuri. Experții de la BERD spun că în primii 3 ani se poate ajunge la 3,5 milioane de tone de marfă, iar în următorii 3 ani să se ajungă la 6,7 milioane de tone”, a precizat directorul general al Administrației Zona Liberă Sulina, Dragoș Ioniță.

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Urmărește-ne

Te-ar mai putea tenta și…

„Ziua Dobrogei” sărbătorită la Muzeul de Artă Constanța

„Ziua Dobrogei” sărbătorită la Muzeul de Artă Constanța

Muzeul de Artă Constanța sărbătorește anul acesta Ziua Dobrogei printr-o serie de activități destinate punerii în valoare a specificului spațiului dobrogean. Astfel, în data de 14 noiembrie 2025, începând cu ora 10.00, la sediul Muzeului de Artă Constanța, va avea loc...

Ziua Dobrogei este celebrată de MINAC împreună cu copiii

Ziua Dobrogei este celebrată de MINAC împreună cu copiii

Cu ocazia zilei de 14 Noiembrie, Muzeul de Istorie Națională și Arheologie Constanța, sub egida Consiliului Județean Constanța, în parteneriat cu Societatea de Științe Istorice - Filiala Constanța, organizează Simpozionul Ziua Dobrogei. Evenimentul marchează un moment...

Pin It on Pinterest

Descopera Dobrogea
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.