Sezonul estival s-a încheiat, însă reprezentanții Organizației de Management al Destinației Mamaia-Constanța continuă acțiunile de promovare, atât pe plan național, cât și internațional. Vara aceasta s-a înregistrat o creștere a numărului de turiști care au preferat să petreacă un sejur în Mamaia, iar cifrele oficiale vor fi făcute publice în curând.
Destinația Mamaia Constanța va fi promovată la târgurile internaționale
Recent întorși de la Târgul de Turism din Italia, de la Rimini, reprezentanții OMD Mamaia Constanța se doresc să promoveze destinația turistică și în alte țări.
„Ne pregătim pentru Târgul de Turism de la Lodra, cel mai mare din lume, unde am fost și anul trecut. Dorim să ne integrăm și noi în acest circuit turistic al tour-operatorilor, al companiilor aeriene low-cost, al jurnaliștilor specializați în turism, al companiilor media interesate. Din acest motiv mergem și anul acesta, la începutul lunii noiembrie, la Târgul de Turism de la Londra.
Ulterior, la finalul lunii noiembrie vom fi prezenți la Varșovia, care are un târg foarte bun, iar România este o țară foarte respectată în Polonia, din punct de vedere al turismului. Ministerul Turismului este partener principal acolo și în Varșovia avem două târguri, la distanță de câteva zile – unul al Camerei de Comerț și Turism a Poloniei, unde participă doar tour-operatorii și agențiile de turism și al doilea este târgul mare de turism al Poloniei, un eveniment cu public, la care participă profesioniștii în domeniu. Și în Polonia vom participa pentru a doua oară.
În primăvară vom merge încă o data și la Berlin și la Paris, pentru a seta ceea ce am contactat anul acesta și, eventual, la Viena.
Deocamdată participăm doar la târgurile de turism din Europa, pentru că încercăm să intrăm cu stațiunea Mamaia, ușor, ușor, în Europa.
Toate acțiunile pe care le-am avut pentru promovarea stațiunii Mamaia pe plan internațional vor avea rezultate și se vor vedea în numărul de turiști străini care aleg destinația în 2025. Activitatea noastră de promovare din anul 2023 se vede în numărul de turiști români.
Feed-back-ul este unul foarte, foarte bun, suntem încântați de ce am realizat și consider că am fost și economi, am reușit să ne organizăm și să punctăm eficient cu sume relativ mici.”, a declarat pentru Discover Dobrogea, președintele OMD Mamaia Constanța, George Măndilă.
Stațiunea Mamaia este relativ izolată, în lipsa unor curse aeriene spre și dinspre Europa
Prima întrebare a tour-operatorilor străini este, pe bună dreptate, cum ajung turiștii în stațiunea Mamaia. Se discută de foarte mult timp despre modul în care poate fi crescut numărul de curse pe Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu, astfel încât accesul pe litoralul românesc să fie mult mai facil, atât pentru turiștii străini, cât și pentru cei din țară. Au fost găsite câteva soluții, dar nu pe termen lung.
„În componența delegațiior noastre la târgurile de turism din Europa, la care am participat, a fost și un reprezentant al Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu, respectiv directorul comercial, Laurențiu Oprescu, pentru a putea lucra profesionist. Unul din obiectivele strategice ale OMD Mamaia Constanța este să introducem noi curse pe Aeroportul Kogălniceanu, pentru a se putea ajunge cât mai repede în destinație. Dacă pe traficul rutier și feroviar avem o conexiune excelentă cu Bucureștiul, pe conexiunea aeriană suntem deficitari. Stațiunea Mamaia este într-o oarecare izolare aeriană, pentru că nu sunt curse pe Aeroportul Kogălniceanu. Europa este un continent mic, zborurile au o durată redusă, astfel că turiștii nu pot consuma peste 3 ore, din momentul în care aterizează pe Otopeni, pentru a ajunge în Constanța.
Între timp am mai avansat în discuții, la întâlnirile care au avut loc cu cei de la LOT, Wizz Air și Turkish Airlines. Deocamdată, puterea financiară a OMD-urilor, fie el Mamaia Constanța, fie cel județean, sunt reduse, bugetele sunt foarte mici. Soluția ar fi intervenția Consiliului Județean, însă, nu este exclus să fie reticent, având în vedere experiența negativă din anii precedenți.
Trebuie văzut la ce mod pot fi acoperite în mod legal aceste cheltuieli, deoarece puterea financiară a Consiliului Județean este foarte mare față de a noastră. El ar putea să facă acest lucru, încât să apară curse pe Kogălniceanu, de mai multe ori pe săptămână, din țările țintă, pentru că este foarte important să ai curse din Germania, din Anglia, Italia, Austria și Polonia, cu operatorii din țările respective.
Introducerea unei curse noi durează cam doi ani, fiindcă generează costuri și este nevoie de promovare și continuitate.”, a precizat pentru Discover Dobrogea, președintele OMD Mamaia-Constanța, George Măndilă.
Curba de creștere este una lentă în stațiunea Mamaia, atât la turiștii români, cât și la cei străini, fiindcă nu se pot face lucruri extraordinare peste noapte, iar competiția, atât pe piața internațională, cât și pe cea internă, este una foarte dură și acerbă. În plus, pachetele trebuie să le ofere turiștilor experiențe diferite și inedite, pentru că vacanțele clasice, bazate doar pe cazare, masă și plajă, nu mai sunt atractive pentru turiști.
0 Comentarii