Festivalurile și spectacolele realizate cu succes și viziune de către reprezentanții Teatrului de Stat Constanța și, de ce nu, premiile obținute în ultimii ani au adus instituția cu cultură în lumina reflectoarelor, pentru mediul de afaceri. SEAS – Stagiunea Estivală a Artelor Spectacolului s-a încheiat de aproape două săptămâni, însă, în orașul Constanța încă se mai vorbește despre vara culturală pe care ne-a oferit-o echipa de la Teatrul de Stat, alături de voluntarii implicați trup și suflet, pentru ca evenimentele să de desfășoare fără probleme. Deoarece informațiile din culise apar și după căderea cortinei, am reușit să aflăm de la sponsori, ce anume i-a determinat să facă un gest admirabil și să sprijine viața culturală din Constanța, în condițiile în care mulți spun că, din păcate, cultura nu vinde.
Susținerea culturii de către mediul de afaceri devine din ce în ce mai importantă
Pentru marile companii care susțin proiectele ONG-urilor sau pe cele ale instituțiilor de cultură, cum este și cazul Teatrului de Stat Constanța, contează foarte mult calitatea, dar și vizibilitatea acestora. Până la urmă este firesc, deoarece este vorba și de imaginea celor cu care te asociezi.
„Dincolo de valoarea financiară a companiei noastre și de impactul pe care Banca Comercială Română îl are în economie, considerăm că este important să susținem valorile autentice, iar cultura este una dintre acestea. Mai mult decât atât, punctual, în orașul Constanța, Teatrul de Stat a demonstrat plusvaloarea pe care o aduce în comunitate. Nu mă refer aici numai la spectacolele propuse, dar și la faptul că TSC este în mijlocul comunității prin temele abordate, echipa lărgită de voluntari, feedback-ul constant luat de la public și, de ce nu, relația cu mediul de afaceri. Una dintre misiunile noastre, ca bancă, este să investim în astfel de parteneriate și să le dezvoltăm.
Vreau să cred că avem deja o tradiție în relația noastră cu Teatrul de Stat Constanța. Aceasta a început, în anul 2019, atunci când orașul nostru a câștigat titlul de ”Capitală a Tineretului din România”. Atunci, am descoperit cu încântare că Erwin Șimsensohn și-a propus, în planul său managerial, să atragă tot mai mulți spectatori tineri la teatru. Tot atunci, am cunoscut-o pe Diana Mititelu, regizoarea noastră talentată de la Constanța. Ea m-a cucerit cu piesa ”Jocuri în curtea din spate”, o piesă ce a câștigat și premiul Uniter pentru debut, în acel an. Ulterior, am construit pas cu pas relația noastră și am ajuns să ne considerăm parte din aceeași echipă. Sper ca acest sentiment să fie reciproc”, a declarat pentru Discover Dobrogea, Anamaria Mișa, coordonator comunicare BCR.
BCR a susținut Teatrul de Stat Constanța cu suma de 200.000 de euro, pentru renovarea Sălii Studio
De-a lungul timpului, BCR a susținut și alte proiecte culturale organizate de Teatrul de Stat Constanța, iar acest lucru este un semnal pozitiv, deoarece putem discuta despre cultură ca o normalitate, nu ca o Cenușăreasă a lumii moderne.
„BCR a sponsorizat și alte evenimente culturale oranizate, în trecut, de Teatrul de Stat Constanța. Să ne amintim de sprijinul pe care l-am acordat împreună pentru actorii ucraineni sau evenimentul de închidere al stagiunii estivale de anul trecut.
Susținerea financiară a evenimentelor culturale a fost un aspect relevant în relatia noastră, însă, mai presus de sumele de bani, sunt valorile noastre comune. Cu ajutorul acestora, putem construi legături durabile. De aceea, consider că renovarea completă a Sălii Studio, acțiune susținută cu suma de 200.000 de euro de către Banca Comercială Română, devine un reper pentru comunitatea noastră.
Proiectul architectural este realizat pro bono de firma locală de arhitectură condusă de arhitectul Mihai Stebingăr. De asemenea, o parte din materialele utilizate sunt donate de alte companii. O spun în primul rând în calitate de cetățean al Constanței. Dincolo de suma în sine, faptul că acel spațiu va fi reabilitat aproape integral din bani privați este un model de bună practică. Sper și sunt convinsă că vom întâlni tot mai multe astfel de exemple în comunitatea noastră.
Așteptăm cu nerăbdare inaugurarea Sălii Studio. Teatrul de Stat se află în plin proces de modernizare a acesteia. Ne dorim să fie gata până la finalul toamnei. Atunci, avem în plan să realizăm proiecte comune împreună cu clienții băncii noastre astfel încât să putem expune instituția culturală către cât mai mulți stakeholderi relevanți din comunitate și , sigur, către mediul de afaceri. Sala Studio reprezintă doar o parte din resursele pe care ar trebui să le dețină Teatrul de Stat, din punctul de vedere al infrastructurii astfel încât să ne poată oferi o experiență integrală. Municipiul Constanța are nevoie de mai multe săli de spectacole așa cum au marile orașe din România. Acesta ar trebui să devină un deziderat pentru societatea noastră apoi, sunt convinsă că fondurile vor veni, fie că vorbim de de proveniență publică sau privată.”, a precizat pentru Discover Dobrogea, Anamaria Mișa, coordonator comunicare BCR.
BCR se consideră parte din echipa lărgită a Teatrului de Stat Constanța și, astfel, susține instituția de cultură
„Am văzut cu toții cât de mult s-a dezvoltat SEAS, în special, în anul 2024. M-a bucurat să văd sălile pline de spectatori. Știu cât de mult au muncit cei de la teatru pentru a construi această stagiune estivală și cred că merită aplauzele noastre, ale tuturor. Meritul pentru succesul SEAS este numai și numai al dumnealor.
În SEAS – Stagiunea Estivală a Artelor Spectacolului Constanța 2024, am pus infrastructura noastră la dispoziția teatrului. În curând, vom inaugura la Constanța centrul Zbor, primul hub de tineret din orașul nostru situat pe Faleza Cazinoului. Acest spațiu a fost utilizat de echipa TSC în numeroase ocazii, fie că vorbim despre găzduirea unui spectacol- aici pot exemplifica ”Lecție despre Jazz” – fie că vorbim despre reuniuni ale voluntarilor SEAS sau de Gala Hop. Bineînțeles, lucrăm cu Teatrul de Stat și în zona financiară și am fost aproape de dumnealor în nevoile pe care le-au avut din punct de vedere operațional.
Noi ne considerăm parte din echipă lărgită TSC. Toți colegii mei cunosc acest parteneriat, îi cunosc pe cei de la teatru, cunosc actorii din trupă și participă la spectacole, fiecare în funcție de agendă și interese. În cadrul SEAS, unii au mers la teatru împreună cu copiii la spectacolele puse în scenă de „Opera Comică pentru Copii”, alții au fost încântați de musicalul pus în scenă de Erwin, alții s-au „înghesuit” la spectacolele lui Radu Afrim. Atunci când realizăm un parteneriat, ne place să ne implicăm cu toate mijloacele pe care le avem la dispoziție și cred că acest aspect a contribuit ca proiectul să devină un succes de ambele părți.”, a mai spus pentru Discover Dobrogea, Anamaria Mișa, coordonator comunicare BCR.
Parteneriatele culturale sunt apreciate de clienții companiilor care susțin astfel de proiecte
„Acest parteneriat cultural este apreciat de către clienții BCR. Noi avem acest exercițiu în toate marile orașe ale țării. Oferim clienților băncii o invitație la teatru, la o anumită perioadă de timp. Am facut asta și la Constanța, o facem de ceva timp și sigur că aceștia sunt încântați. Apreciază astfel de initiațive, noi ne bucurăm să petrecem timpul alături de clienții noștri și suntem entuziasmați să fim parte din acest proiect cultural de succes al orașului nostru. De asemenea, în dialogurile pe care colegii mei le au, zi de zi, cu clienții băncii, pe mulți dintre aceștia i-am regăsit ca fiind consumatori ai spectacolelor TSC și asta ne încântă și ne determină să mergem mai departe”, am mai aflat de la coordonatorul pe comunicare al BCR, Anamaria Mișa.
0 Comentarii