fbpx
omd-mamaia-constanta
Anton-Traian Antoniadis: ”Iubesc mult Constanța și am proiecte mari pentru ea”

septembrie 21, 2020

constanta-proiecte-dezvoltare-anton-traian-antoniadis-candidat-primarie

Anton-Traian Antoniadis spune că s-a săturat de promisiunile celor care au condus Constanța în ultimii 30 de ani. El vede că orașul de la malul mării și-a pierdut farmecul de odinioară și vrea cu orice preț să i-l redea. Este motivul pentru care ne cere votul pe 27 septembrie, dacă ne dorim ”Normalitate și Decență” în Constanța. El ne-a făcut cunoscute, câteva dintre proiectele pe care se angajează să le realizeze în următorii 4 ani, în Constanța.

Anton-Traian Antoniadis: Parcările etajate, soluția pentru Constanța

Lipsa parcărilor îi deranjează nu numai pe șoferi, dar și pe pietoni. Mașinile sunt parcate haotic în Constanța, pe trotuare și în apropierea intersecțiilor, astfel că  lipsa locurilor de parcare deranjează un oraș întreg.

”Lipsa parcărilor reprezintă una dintre rănile orașului Constanța. Proprietarii de case sunt taxați cu ora, în loc să plătească o taxă anuală, așa cum se întâmplă în cartierele de blocuri. Este clar că parcările trebuie să fie supraetajate sau subterane, altfel nu poate fi descongestionat orașul.

Parcarea pe care o propun eu, este una a anilor în care trăim. Este complet automatizată și folosește energie solară, pentru a putea să își recupereze din costuri.

Gândiți-vă la o parcare pe 10 niveluri, în care intră 1000 de mașini. O parcare care elimină noxele, pentru că pui mașina pe un lift și acesta o așează unde are loc liber.

Prin acest proiect, șoferii vor avea asigurate locuri de parcare și nu își vor mai lăsa mașinile pe trotuare, astfel că și pietonii vor putea circula în mod civilizat, fără să mai facă slalom printre mașinile de pe trotuar.

Aceste parcări etajate vor fi construite în fiecare cartier aglomerat din Constanța, nu și în cele de case, în care problema parcărilor nu este deranjantă pentru șoferi”, a declarat pentru Discover Dobrogea, Anton-Traian Antoniadis, candidatul Uniunii Elene din România, la Primăria Constanța.

Anton-Traian Antoniadis: Constanța are nevoie de un cartier de afaceri

”Un alt proiect pe care îl propun este construirea unui cartier de afaceri. Este vorba despre un teren, pe care Primăria să facă infrastructura, să asigure utilitățile și apoi să realizeze proiecte de anvergură, pe care să se realizeze agenții economici.

Astfel, se va construi un bloc cu zeci de etaje, cu o arhitectură deosebită, iar în jurul lui vor fi parcuri, fântâni arteziene și parcări. Totul va fi parcelat și proiectat de primărie, după planuri futuriste, care să atragă și agenții economici, dar și turiștii.

anton-traian-antoniadis-candidat-uniunea-elena-din-romania-primaria-constantaPrimăria va scoate caiete de sarcini cu proiectele pe care vrea să le facă, iar oamenii de afaceri vor investi în acele planuri. În plus, discuțiile dintre administrația publică locală și mediul de afaceri sunt extrem de importante și de benefice”, a mai spus Anton-Traian Antoniadis, candidatul Uniunii Elene din România, la Primăria Constanța.

Constanța, oraș-port fără linii de croazieră

În urmă cu 106 ani, din Portul Constanța se putea pleca cu vaporul, în călătorie spre Statele Unite ale Americii. Frații Embiricos au inaugurat pe 1 mai 1914, prima cursă transatlantică dintre Constanța și New York. Se spune că peste 5000 de persoane din toată Europa de Sud-Est își cumpărau anual bilete.

casa-embiricos-patrimoniu-cultural-constantaAcum, clădirea în care se aflau birourile fraților Embiricos este în paragină, deși este monument istoric, iar din Portul Constanța nu se mai organizează croaziere pentru localnici sau turiști, nici măcar spre Odessa, Varna, Atena sau Istanbul, spune Anton-Traian Antoniadis.

portul-constanta-proiect-croaziere-anton-traian-antoniadis-candiat-primarie”Pe vremuri, Constanța era recunoscută pentru domeniul portuar, iar dezvoltarea ei s-a făcut prin Portul Constanța, pe care Carol îl denumea ”plămânul României”. Portul aprovizionează România și este o legătură a țării noastre cu alte state. În acest moment, Portul Constanța se poate dezvolta prin două proiecte foarte simple.

Poate să se dubleze traficul într-un singur an, doar prin mărfuri de tranzit. De asemenea, Portul Constanța era recunoscut pentru liniile de pasageri. Poate că acum nu mai sunt dorite, dar ar fi ideal să avem măcar câteva linii, să poată pleca turiștii și constănțenii în croaziere. Oriunde s-ar duce, la Odessa, Varna, în Salonic, Atena, Istanbul sau Izmir, din Constanța se poate pleca”, a mai spus candidatul Uniunii Elene din România la Primăria Constanța, Anton-Traian Antoniadis.

Portul Tomis nu poate fi numit port turistic

”Portul Tomis este o nenorocire, nu poate fi numit port turistic. Are niște pontoane improprii, unde sunt acostate bărcile. În plus, unde ați văzut în lumea asta, un port turistic în care vine un iacht sau o altă ambarcațiune și nu are unde să alimenteze?

portul-turistic-tomis-proiecte-dezvoltare-anton-traian-antoniadis-candidat-primarieNu există nicio stație de alimentare în Portul Tomis. Oamenii trebuie să aibă canistre pe barcă, să meargă la o benzinărie și să alimenteze ambarcațiune cu canistrele. Trebuie să oferi servicii, dacă vrei să iei niște bani și nu puțini. Portul Tomis trăiește prin terasele care sunt acolo”, a afirmat Anton-Traian Antoniadis.

Piața Griviței trebuie să fie reconstruită

De ani buni ni se promite că Piața Griviței va fi refăcută, că strada Ștefan cel Mare se reabilitează și va deveni o adevărată ”junglă urbană”, însă, în plin centrul Constanței, mizeria este la ea acasă.

”Pe strada comercială a orașului vedem doar magazine goale și lăsate în paragină. Fiecare străduță din Piața Griviței se poate organiza pe bresle. De exemplu, pe Mercur, o stradă micuță, pot fi aduși curelari, pălărieri, pantofari, breasla care lucrează manual și face acest lucru foarte bine. Pentru că nu cred că vrea cineva ca o meserie să moară, iar noi putem să îi susținem pe acești oameni care fac lucruri minunate.

Ce-ar fi ca pe o străduță din Piața Griviței să aduci bijutierii din Constanța și să creezi o întreagă zonă pentru ei, așa cum există în toate piețele de afară, unde toate vitrinele cu aur și argint strălucesc în bătaia reflectoarelor. Ar fi o atracție și pentru turiști, nu doar pentru localnici.

Piața Griviței trebuie dărâmată complet, iar în locul ei să se nască o nouă piață modernă, cu aer condiționat și locuri de parcare”, a declarat pentru Discover Dobrogea, candidatul Uniunii Elene din România la Primăria Constanța, Anton-Traian Antoniadis.

Reabilitarea termică a blocurilor, o promisiune neonorată până acum de autorități

Anton-Traian Antoniadis afirmă că reabilitarea termică a blocurilor este importantă, atât pentru populația care are nevoie de izolare termică, dar și din punct de vedere estetic.

”Am un proiect privind reabilitarea termică a blocurilor în parteneriat public-privat, cum s-a făcut în toată țara, astfel că și asociația de proprietari va suporta o parte a costurilor, probabil 20%, primăria va plăti și ea 20% și diferența va fi asigurată din fonduri europene.

Acest parteneriat public-privat pentru anveloparea blocurilor, se poate face cu dublu sens. Adică, dacă vor fi montate pe terasele blocurilor panouri solare, tot pe fonduri europene, pot produce energie electrică pe care să o folosesc la iluminatul public. Astfel, pot reduce costurile pentru iluminatul public. De asemenea, pe foarte multe blocuri, în afară de panouri solare se pot pune turbine eoliene orizontale, ca elicele de avion.

Trebuie schimbat aspectul peisagistic al orașului, pentru că trebuie să schimbăm culorile triste ale blocurilor, să plantăm mulți copaci și să avem mai multe spații verzi”, spune Anton-Traian Antoniadis.

Șoseaua de coastă va consolida malul care se surpă

Surparea malului este o problemă veche în Constanța, care nici până acum nu a fost rezolvată.

”Malul nu se surpă doar unde tot atrag atenția, la Biserica Greacă și la Teatrul Elpis, ci începând din Portul Tomis și până la Pescărie. Este normal, e supus coroziunii, dar este anormal să nu fie consolidat.

Acel proiect al șoselei de coastă este extraordinar, pentru că ar rezolva două probleme, el consolidează malul și ar fi o bretea prin Constanța, pe care pot să panoramez toată Marea Neagră și toată plaja. Din punctul meu de vedere, nu ar trebui făcută cu dublu sens, ci cu trei benzi, inclusiv pentru bicicliști, dar cu puncte de oprire pentru cei care vor să fotografieze și să admire marea de sus.

În plus, vara, această șosea de coastă ar descongestiona traficul. Sensul ar fi din Portul Tomis spre Mamaia, pentru că, din stațiune te poți întoarce pe B-dul Mamaia, pe B-dul Tomis, pe B-dul Lăpușneanu. Această bretea ne-ar putea oferi o gură de oxigen, iar proiectul îl voi realiza cu fonduri europene”, afirmă Anton-Traian Antoniadis.

Ce înseamnă smart city pentru Anton-Traian Antoniadis?

Constănțenii au așteptări mult prea mici și ar trebui să se schimbe acest lucru. În timp ce alții explorează galaxiile și duc cercetarea la un nivel foarte înalt, noi ne bucurăm că avem apă caldă sau că se asfaltează o groapă.

”Pentru mine, smart city înseamnă multe. Vreau să extind orașul, pentru că dezvoltare înseamnă extindere, dar și conservarea a ceea ce este vechi și frumos. Nu poți să mai construiești ori să refaci astăzi o stradă, ca pe orice drum obișnuit.

anton-traian-antoniadis-candidat-uniunea-elena-din-romania-primaria-constantaStrăzile nu trebuie să mai aibă în infrastructura lor niciun fel de conducte, de cabluri, țevi, absolut nimic. Toate trebuie puse în cofraje, dacă se poate sub trotuar, unde să existe un tunel suficient de mare, la care echipele să aibă acces întotdeauna, să poată să coboare acolo și să schimbe o țeavă de la un capăt la altul.

Să nu fiu nevoit să asfaltez astăzi strada și după două luni să o sap din nou, pentru că s-a spart nu știu ce țeavă care avea 50 de ani. Să nu fiu obligat să trec peste capace de canalizare zilnic și să-mi stric mașina sau să merg prin sensuri giratorii și să mă învârtesc precum câinele după coadă, fără rost.

Să nu am un sens giratoriu într-un bulevard cu o stradă lăturalnică, mi se pare o prostie. Vreau ca strada să fie stradă, dedicată exclusiv traficului.  Să o refac astăzi și să aibă un asfalt de calitate, care să reziste 20-30 de ani. Să nu mai aud zilnic de avarii în Constanța. Toate trebuie făcute cu pași mici, dar să fie fermi și gândindu-te la viitor, asta înseamnă smart city pentru mine”, a afirmat candidatul Uniunii Elene la Primăria Constanța, Anton-Traian Antoniadis.

Fondurile europene reprezintă șansa Constanței de a se moderniza

Primăria Constanța nu a reușit să atragă până acum suficiente fonduri europene pentru a moderniza orașul, așa cum vedem că au făcut primarii de la Oradea, Sibiu, Cluj sau Iași. Iar dacă a reușit să câștige fonduri cu proiectele depuse, le-a  pierdut ulterior.

”Am vorbit cu specialiști în fonduri europene și mi-au spus că ei nu s-ar angaja niciodată la primărie pe un salariu de bugetar, în condițiile în care ei au propria firmă. Viitorul unei țări nu este guvernul, sunt primăriile, pentru că ele aduc bani la guvern. Viitorul unei primării este descentralizarea. Nu pot să am 2000 de salariați într-o primărie, care nu lucrează în mod eficient. În schimb, pot să atrag fonduri europene cu ajutorul unor firme, pot scoate proiecte la concurs și voi colaborez cu specialiști capabili să obțină finanțarea”, a precizat Anton-Traian Antoniadis.

Anton-Traian Antoniadis: Vreau să avem în Constanța un cimitir pentru animale

”Nu avem în Constanța un cimitir pentru animale. Oamenii se duc în câmp cu sapa și își îngroapă canarul, câinele, pisica sau papagalul. Ca om, te atașezi ca de copilul tău, de orice animal de casă, iar când aceasta moare, dorești să îi oferi condiții civilizate și să ai unde să îl plângi. Și problema animalelor fără stăpân este foarte dură și trebuie rezolvată, de aceea propun construirea unui cimitir pentru animale”, a declarat candidatul Uniunii Elene din România la Primăria Constanța, Anton-Traian Antoniadis.

Parcurile, locurile de joacă și cluburile sportive reprezintă o necesitate pentru copii

Sportul este important pentru populație, iar acest lucru ni-l spun inclusiv medicii. Copiii noștri au ajuns să se joace printre mașinile din parcări, în lipsa parcurilor și a locurilor de joacă.

”Voi identifica spații pentru a exista parcuri și locuri de joacă în fiecare cartier. De asemenea, doresc să fie reînființate cluburile sportive școlare. Cluburi special făcute, unde copiii, care poate nu știu că au talent pentru un anumit sport, să poată fi descoperiți. Este important să le oferim acces la o bază sportivă, în care să poată practica orice sport își doresc”, spune Anton-Traian Antoniadis.

Antoniadis ne promite cabinete de stomatologie și spitale moderne

”Despre actualul sistem sanitar din Constanța, spun un singur lucru. Cred că modernizarea căii ferate Constanța-București s-a făcut pentru a putea să ajungem mai repede la un spital din Capitală. Pentru că în Constanța, spital este un cuvânt extraordinar de mare pentru ce nu avem.

Avem un spital din secolul trecut, nu unul cu echipamente de ultimă generație. Spitalul de Boli Infecțioase nu are ATI și nu îl putem numi spital. Dacă scoatem un om infectat acolo și îl trimitem pentru o operație la Spitalul Județean, poate să îi infecteze și pe cei de acolo. Nu avem un spital de pediatrie în Constanța, sau acel spital regional, promis de în fiecare campanie de politicieni. Nu avem radioterapie, iar bolnavii trebuie să se plimbe, pe cont propriu, prin spitalele din București.

Nici măcar un cabinet pentru urgențe de stomatologie nu există în sistemul sanitar de stat din Constanța. Dreptul la sănătate, pe care Constituția România ni-l garantează, este doar în teorie. Trebuie făcut un spital regional cât mai repede, iar Spitalul Județean va fi demolat și în locul lui o să construim altul”, a afirmat candidatul Uniunii Elene din România la Primăria Constanța, Anton-Traian Antoniadis.

Material comandat de Uniunea Elenă din România
Realizat de  Discover Dobrogea – platforma online: www.discoverdobrogea.ro
CUI mandatar financiar coordonator: 23200042

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Urmărește-ne

Te-ar mai putea tenta și…

Litoralul românesc are o nouă stațiune: Mamaia Nord

Litoralul românesc are o nouă stațiune: Mamaia Nord

Astăzi s-a lansat oficial Organizația de Management al Destinației Mamaia Nord. Plaje naturale, largi, cu nisip fin, spațiile de cazare noi sau proaspăt renovate, evenimentele pregătite special pentru sezonul 2024 și o gamă variată de restaurante, toate organizate...

Pin It on Pinterest